SKVR – Een nieuw geluid uit Friesland
De band SKVR werd opgericht in 2014, maar omdat alle tijd werd genomen met het zoeken naar het juiste geluid met de beste songs was het pas in 2017 dat de band vond dat zij zich konden openbaren. En dat hoor je: de sound komt voort uit de muziek uit hun jeugd, terwijl de uitvoering zeker van deze tijd is. Het is rock en zeker origineel. Verwacht geen clichématige harde rock, maar composities waar de grenzen zijn opgezocht, hetzelfde geldt voor de powerballads waarin Jos Harteveld met zijn krachtige, veelzijdige stem zijn ziel bloot legt
Inmiddels is SKVR begonnen aan een veelbelovende start met de voorlopige hoogtepunten; het winnen van de Fryske Battle (georganiseerd door de Leeuwarder Courant en Icons of Pop) en een optreden in AFAS-Live op 6 januari 2018, plus de release van hun debuut EP ‘Dead Or Alive’.
Deze EP is opgenomen in de Key Studio’s samen in Akkrum en de SKVR Studio in Leeuwarden met een bijzondere bijdrage van het Popkoor Vocalladiez van de gelijknamige zangschool op het prachtige nummer No Cure.`
Voor het optreden in AFAS-Live werd versterking gezocht om de prachtige composities ook live goed waar te kunnen maken. Deze versterking werd gevonden in Nico Meijer op gitaar, en de zusjes Efdé voor de backing vocals toe te voegen. Een gouden greep!
Verder heeft de band een nieuwe mijlpaal bereikt door het schrijven van het winnende nummer `Het eindeloze blauw`, dat als anthem werd gebruikt voor de Tall Ship Races Harlingen 2018.
Eind 2019 is onze gitarist Gert Scheffer na een kort ziektebed overleden en zijn plaats is ingenomen door Ytzen Peterson.
De release van de CD zal begin 2020 plaatsvinden.
Bezetting:
Stampende en loeistrakke baspartijen (Bernhard Holtrop), rockende en funky drumbeats (Mark Jongedijk), gierende Hammond of subtiele piano (Marco Slump), echt power gitaarwerk (Nico Meijer en Ytzen Peterson), spatzuivere backing vocals van de gezusters Efdé en het zeer herkenbare en warme vocale geluid van voorman Jos Harteveld maken de sound van SKVR uniek maar toch herkenbaar.
lees hier de recensie uit bluesmagazine.nl